Kaip išvengti vitamino D trūkumo?

Vis dažniau kalbama apie vitaminų trūkumą. Vienas iš dažniausiai minimų – vitaminas D. Jo trūkumas siejamas su vaikų rachito atsiradimu, kaulų retėjimu ar blogos nuotaikos atsiradimu. Daugybė specialistų vis dažniau kalba apie tai, kad žmonės turėtų atlikti šio vitamino tyrimą ir pradėti vartoti daugiau vitamino D turinčių maisto papildų arba rinktis daugiau šio vitamino turinčių maisto produktų.

Vitaminas DReikėtų paminėti, kad Lietuvoje daugumai žmonių yra vitamino D trūkumas. Tiesa, kiekvienas, kuris nori pradėti vartoti papildus, turėtų pasikonsultuoti su gydytoju arba vaistininku. Svarbu suprasti, kad per didelis kiekis šio vitamino yra pavojingas, ypatingai vaikams.

Kartais galvojama, kad galima iš simptomų nustatyti ar yra perteklius, ar trūkumas. Tiesa yra tokia, kad simptomai labai panašūs ir juos supainioti galima labai lengvai. Pavyzdžiui, pykinimas, silpnumas, skausmas raumenyse, mieguistumas, apetito sumažėjimas gali būti tiek esant vitamino D trūkumui, tiek ir pertekliui. Dėl šių priežasčių, jei jaučiate išvardintus ir kitus vitamino D pertekliui ar trūkumui būdingus simptomus, reikia kreiptis pas gydytoją, kuris jums paskirs tyrimus. Tuomet bus aišku ar jums šio vitamino trūksta, ar tiesiog jo yra per daug.

Norintys papildyti savo racioną maisto produktais, turinčiais vitamino D, vartoja riebią žuvį, pieną, kiaušinius, japoniškus grybus ir kt. produktus, kurie turi šio vitamino. Vis dėl to, reikia paminėti, kad su maistu gaunamas tik nedidelis kiekis vitamino. Tai yra apie 10 proc. ar 15 proc. Likusią dalį gamina iš cholesterolio, kuomet žmogaus oda yra veikiama saulės spindulių. Norintys gauti vitamino D iš saulės spindulių, turėtų atminti, kad kartais saulė gali pakenkti. Yra paprastas metodas, kuris leidžia nustatyti kada gaminamas vitaminas D. Išėję į lauką pažiūrėkite į savo šešėlį. Jei šešėlis yra didesnis už jus, tai saulė nėra tinkama vitamino D gamybai. Kai šešėlis yra mažesnis už žmogų, tai yra palankus metas būti saulėje.

Tais atvejais, kai nėra gaunamas pakankamas kiekis vitamino D nei su saulės spinduliais, nei su maistu, reikia pagalvoti apie maisto papildų vartojimą. Tiesa, šiuo metu nors jų yra labai daug, tačiau ne visi jie vienodai veiksmingi. Reikia atidžiai perskaityti kokia paros norma rekomenduojama ir, kiek jos yra tuose maisto papilduose. Taip pat reikia pirkti vitaminą D tik iš specializuotų parduotuvių ar vaistinių. Tai padės užtikrinti, kad pirksite kokybiškus papildus.

Jaunius

Jaunius paskelbė 103 publikacijas

Įrašų navigacija


Parašykite komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus skelbiamas. Privalomi laukeliai pažymėti simboliu *

Jūs galite naudoti šiuos HTML tag'us:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>